Døjer du med Rygsmerter?

Problemer med ondt ryggen?

Rygsmerter er en af de hyppigste årsager til sygefravær hos den danske befolkning.

Ondt i ryggen forekommer hos stor del af den danske befolkning i løbet af deres levetid, men ej ikke nødvendigvis udtryk for større og mere alvorlige problemer.

Rygsmerter kan dog være stærkt hæmmende og gå ud over ens livskvalitet mens det står på. Det estimeres at ca 80% på et tidspunkt vil være ramt af rygproblemer igennem livet i større eller mindre grad. De fleste epiosoder med rygsmerter er dog heldivis simple og ej tegn på større rygproblemer.

Mange er dog så påvirket at det foruden påvirkning af livskvalitet, begrænser deres arbejdsevne og derfor må sygemeldes.

Forskningen viser at sygemelding mere end 2-3 uger øger risikoen betydeligt for ikke at vende tilbage til arbejdsmarkedet. Det er derfor vigtigt at dine rygsmerter bliver håndteret korrekt og taget hånd om – således at du hurtigt kan vende til normalt aktivitetsniveau uden smerter.

Behandlingen af rygproblemer er individuel og ingen forløb er ens. Desværre er ikke alle årsager til rygsmerter lige nemme at løse og nogle forløb kan være længerevarende. De fleste vil dog allerede efter første behandling hos en kiropraktor opleve lindring og fremgang.

Skulle du sammen med dine rygsmerter opleve udstråling til arme eller ben, kan dette være indikation på mere alvorlig tilstand og det er derfor vigtigt du bliver undersøgt af relevant fagperson med det samme.

Din Kiropraktor København er uddannet sammen med lægerne i Odense og derfor klædt godt på til at undersøge, vejlede og behandle dig også ved mere alvorlige tilstande så som diskusprolaps og lignende. Og skulle der være indikation på det har din kiropraktor mulighed for at henvise dig direkte til MR-skanning samt hjælpe dig videre i sundhedssystemet.

Din Kiropraktor er ekspert i at behandle og udrede årsagen til dine rygproblemer, så du er hurtigst muligt tilbage til normal dagligdag uden smerter.